Humanitas TransSupport

Hulpverlening aan Transgenders

Welkom op de pagina van Humanitas LHBI+Support!

LHBI+Support bied een veilige omgeving waar je kunt praten over je seksuele geaardheid en intersekse conditie. Deelname is gratis en vertrouwelijk.
Naast een veilige omgeving waar je in gesprek kunt gaan met een van onze maatschappelijk werkers staat LHBI+Support voor een plek waar je jezelf kunt zijn. Neem voor een intakegesprek contact op met lhbisupport@stichtinghumanitas.nl of bel 010-236 52 12

Hulp wordt geboden in de vorm van individuele gesprekken en groepsbijeenkomsten. Daarnaast geven de medewerkers van LHBI+Support voorlichting en advies. Je bent ook welkom om gelijkgestemden te ontmoeten in The Hang-Out 010 (LHBTI+ jongeren) of onze Roze Salon (roze ouderen).

• Coming In en zelfacceptatie als LHBI+ persoon
  • Coming out en of dit de beste keuze is voor jou
  • Omgaan met negatieve reacties uit mijn omgeving>/span>
  • Andere praktische zaken waar je tegenaan kunt lopen

LHBI+Support werkt, net als TransSupport, vanuit Rotterdam en is onderdeel van stichting Humanitas. Stichting Humanitas helpt mensen hun leven op hun eigen manier te blijven leven. De visie van stichting Humanitas is gebaseerd op vier kernwaarden: eigen regie (u bepaalt), samen, zoveel mogelijk zelf en ja-cultuur (denken in mogelijkheden). De werkwijze van LHBI+Support sluit hierop aan.

Per november 2017 is LHBI+Support toegevoegd aan de activiteiten van het ESSM. Daarbij wordt de succesvolle methodiek van TransSupport niet alleen ingezet om hulp te bieden bij de genderidentiteit, maar ook de seksuele geaardheid.

Schuiven naar boven